Afdelingsleder for Familieafdelingen i Samsø Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for god ledelse inden for området med udsatte børn og unge? Og har du lyst til at stå i spidsen for og blive en vigtig del af en afdeling i udvikling i en helt særlig kommune med noget af Danmarks smukkeste natur?

Samsø Kommune søger lige nu en fagligt dygtig, engageret og initiativrig afdelingsleder af Familieafdelingen. Måske det er dig?

Hvem er vi:

Samsø Kommune er en lille kommune med meget korte kommandoveje og højt til loftet. Vi har en god og fremadskuende dialog med både politikere og direktion, og fordi vi gør ting sammen på Samsø, lykkes vi også. Familieafdelingen er en myndighedsafdeling, der fysisk er placeret på Rådhuset i Tranebjerg. Det er et ønske, men ikke et krav, at du bor på Samsø. Det er muligt at pendle ind hver morgen med færgen Isabella, som sejler mellem Hou og Sælvig. Der er også færge mellem Kalundborg og Ballen.

Familieafdelingen består i øjeblikket af 4 socialrådgivere, SSP-indsatsen og sundhedsplejen, som alle har høje faglige ambitioner. Tilsammen har medarbejderne forskellige faglige interesseområder, og dermed dækker de tilsammen hele området med en stor viden - både på generalist- og specialistniveau. Som kolleger vægter vi, at vi har gode relationer til hinanden. En samarbejdende, åben og tillidsfuld tilgang er derfor vigtig for os.

Dine ansvarsområder

Som afdelingsleder er arbejdet i afdelingen defineret ud fra hele Barnets Lov. Det vil sige, at vi arbejder med hele familieområdet, og vi gør det hele selv. Udover almindelig daglig drift varetages også den administrative sagsbehandling af børnehandicapsager, udarbejdelse af indstillinger og bilag mv. til børne – og ungeudvalget, sikring af indberetning til Danmarks Statistik, økonomiopfølgninger, matchning ifm. anbringelser, vedligehold og udvikling af DUBU m.m.

Aktuelt arbejder vi intenst med implementeringen af Barnets Lov. Vi er en del af Børnene først-initiativet "Ekstra hjælp til kommuner med mange børnesager", hvilket betyder, at vi har et tæt samarbejde med Social- og Boligstyrelsen, som hjælper os på vej med implementeringen.

Afdelingslederen er også daglig leder af SSP-indsatsen og sundhedsplejen.

Vi tilbyder

  • En spændende stilling med et stort ansvar i en helt særlig kommune med noget af Danmarks smukkeste natur
  • Engagerede og fagligt dygtige medarbejdere
  • En god arbejdsplads, hvor vi er i gang med en god udvikling
  • Et godt arbejdsmiljø, hvor der er plads til alvor og latter

 

Vi forventer

  • Du har en faglig relevant uddannelse.
  • Du har erfaring med(eller ambitioner om) rollen som leder eller koordinator i arbejdet med udsatte familier.
  • Du har en åben og anerkendende tilgang i din ledelsesstil.
  • Du står sikkert i din faglighed og dit ledelsesrum og kan håndtere komplekse og pressede situationer med ro og overblik.
  • Du har økonomisk flair og er omhyggelig og ansvarlig over for dine budgetter.
  • Du har engagement og lyst til at arbejde helhedsorienteret med en ressourcefokuseret tilgang.
  • Du har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt.
  • Du har et positivt menneskesyn og en høj etisk standard.
  • Du har et godt blik for helheder og sammenhænge i opgaver og imellem afdelinger.
  • Du har en stærk faglighed og kan give sparring og bidrage med nye perspektiver og løsningsmuligheder.
  • Du kan agere selvstændigt og identificere, hvor der er potentiale for udvikling.
  • Du har stærke relationelle kompetencer og kan understøtte opgaven med at sikre det bedste samarbejde omkring barnet eller den unge.

Vil du vide mere?

Stillingen søges via Samsø Kommunes hjemmeside.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Forvaltningschef for Børn, Unge og Kultur Helle Griebel Anesen tlf. 3010 5501.

Løn og ansættelsesvilkår
Aflønning sker efter gældende overenskomst og konkret forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

 

Ansøgningsfrist og tidsplan

Der er ansøgningsfrist den 10. maj 2024 kl. 12.00. Ansættelsesudvalget mødes den 13. maj for at udvælge kandidater.

Første samtalen forventes afholdt den 22. maj 2024 og eventuel anden samtale den 27. maj 2024.

Kandidater, der udvælges til første samtale, får tilsendt et link til en profiltest, og man vil blive præsenteret for en konkret case.

Ansættelse hurtigst muligt og gerne senest pr. 1. juli 2024.

 

Lyder det som noget for dig – og bor du ikke på Samsø? Så kan du læse meget mere om livet på Samsø på www.tidtilsamsoe.dk eller følge med på både Instagram på @tidtilsamsoe og Facebook på @tidtilsamsoe. Du kan læse mere om Samsø Kommune på kommunens hjemmeside www.samsoe.dk

Øen er kendt for en helt unik natur, de smukke landskaber, lyset, havet og den helt specielle østemning. Samsø er højtprofileret som en grøn kommune med en meget skarp miljøprofil. Kommunen lever af landbrug og turister og har i betragtning af sit befolkningsgrundlag et bemærkelsesværdigt stærkt kultur- og foreningsliv.

 

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Samsø Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=03d56667)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Samsø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Samsø Kommune, Søtofte, 8305 Samsø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6033419

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet