BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Social, Sundhed og Beskæftigelse (SSB) søger snarest mulig en afdelingsleder til Job og Ydelse, der evner at sagsbehandle, eksekvere og kombinere høj faglig kvalitet med sikker styring af økonomien på området.
Vi ønsker som udgangspunkt en leder, der har lyst til at være en del af vores dejlige lokalsamfund. Drømmer du om højt til loftet, om masser af natur, mange foreninger, mangfoldighed, stort fællesskab og have tid til det, der er vigtigt? Samsø Kommune er en lille, velfungerende kommune, der gerne vil vise omverdenen, at Samsø er andet end en ferieø, men også et godt sted at bo og arbejde hele året.
Samsø Kommune er landets 3. mindste kommune, men med store ambitioner og mod til at føre dem ud i livet. Vi lykkes med at finde håndholdte løsninger i fællesskabet til stor gavn for borgerne og virksomhederne. Job og Ydelse varetager med 9 medarbejdere og 1 faglig koordinator den samlede opgaveportefølje indenfor beskæftigelses- og ydelsesområdet, ungeindsatsen (herunder UU-vejledning) samt sprogundervisning til udenlandske borgere.
Vi søger en profil, der er handlekraftig og løsningsorienteret samt forstår at arbejde i en politisk styret organisation under øsamfundets særlige rammevilkår tillige med høj kompleksitet og mange forandringer.
Som leder kender du og har arbejdet med dine egne kompetencer og løser opgaver i tæt samarbejde internt som eksternt med leverandører, kolleger, ledere samt Forvaltningschefen.
Vi forestiller os en leder med:
- Minimum 3-5 års ledelseserfaring og erfaring fra beskæftigelses- og ydelsesområdet
- Indgående kendskab til beskæftigelseslovgivningen og lov om aktiv socialpolitik
- Relevant social- eller samfundsfaglig uddannelse
- Lyst til stadig at have sagsbehandling, som en del af sin opgaveportefølje
- Flair for IT og digitalisering og gerne kendskab til Schultz Fasit
- God økonomisk forståelse samt opfølgning herpå
- Evnen til at facilitere fremdrift og eksekvere via dit kompetente team
Dine opgaver bliver at:
- Sætte retningen for udviklingen af beskæftigelses- og ydelsesområdet i tæt samspil med interessenter
- Sikre en effektiv styring af områderne, herunder tilvejebringelse af nødvendig ledelsesinformation og dokumentation
- Samarbejde tværgående og koordinere funktioner internt samt eksternt
- Arbejde aktivt med afdelingens sociale kapital og trivsel
- Bistå Forvaltningschefen med at følge op på økonomi og skabe realistiske løsninger i afdelingen
- Sikre retssikkerhed, økonomistyring og faglig helhedsorienteret kvalitet
Vi tilbyder:
- At blive en del af ledergruppen i SSB, der refererer til Forvaltningschefen.
- En spændende hverdag i en uformel omgangstone, der aldrig bliver triviel
- En alsidig stilling i en kommune, hvor der er kort vej fra ide til handling
- Erfarne og konstruktive kolleger, der hjælper hinanden
- Vi har en række personaleordninger, blandt andet kantine ordning, sundhedsforsikring, personaleforening mm.
Jobcenteret og Ydelseskontoret har til huse på Rådhuset i Tranebjerg, placeret tæt på myndighedssagsbehandlerne på Familie-, Ældre-, Voksenhandicap- og Psykiatriområdet. UU-vejledningen og Sprogskolen har til huse i kommunens bygning i Onsbjerg. Din fysiske placering vil være på Rådhuset i Tranebjerg.
SSB ønsker at være en moderne og visionær organisation, som drives af at være sammen om forandringer samt skabe resultater og værdi for borgerne. SSB er organisatorisk inddelt i en traditionel linjeorganisation med fagområder som kommunal kostforplejning, myndighed, sygepleje, sundhed, hjemmepleje, job og ydelse, handicap og psykiatri, botilbud og plejecenter. Du kan finde kommunens organisationsdiagram på vores hjemmeside www.samsoe.dk.
Vi skal nu have taget de næste store skridt således, at vi i endnu højere grad får tilpasset vores organisation til den kommende velfærdssituation og til at arbejde endnu mere professionelt med nye overordnede samfundsmæssige styringsstrategier. Fremover vil vi blive målt på den forskel, vi gør i fællesskabet og med deltagelse af den enkelte borger.
For yderligere oplysninger kontakt gerne Forvaltningschef Dorthe Lykke Jensen på mobil: 3010 5555
For mere baggrund henvises til samsoe.dk
Løn og ansættelsesforhold
Ansættelse sker ud fra overenskomst mellem den relevante faglige organisation og Samsø kommune. Lønnen er efter principperne om Ny løn.
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Vi forventer at besætte stillingen snarest muligt. Ansættelsesstedet er Søtofte 10, Samsø.
Ansøgningsfrist er senest 6. august 2024 kl. 8.00.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 33 og 34. Du vil skulle besvare en profilerings opgave.
Lyder det som noget for dig – og bor du ikke på Samsø? Så kan du læse meget mere om livet på Samsø på www.tidtilsamsoe.dk eller følge med på både Instagram på @tidtilsamsoe og Facebook på @tidtilsamsoe. Du kan læse mere om Samsø Kommune på kommunens hjemmeside www.samsoe.dk
Øen er kendt for en helt unik natur, de smukke landskaber, lyset, havet og den helt specielle østemning. Samsø er højtprofileret som en grøn kommune med en meget skarp miljøprofil. Kommunen lever af landbrug og turister og har i betragtning af sit befolkningsgrundlag et bemærkelsesværdigt stærkt kultur- og foreningsliv.
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Samsø Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=57ac405a)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Samsø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Samsø Kommune, Søtofte, 8305 Samsø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6072242