BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Drømmer du om at prøve ø-livet eller starte din arbejdsdag fra et flydende kontor med havudsigt? Vil du være med til at samarbejde tæt omkring udviklingen af arbejdsmarkedet på Samsø?
Så søger vi en ambitiøs og engageret socialrådgiver/socialformidler til beskæftigelsesområdet med opstart hurtigst muligt. Der er tale om en fuldtidsstilling, hvor du vil komme til at arbejde primært med sygedagpenge, jobafklaring samt ressourceforløbssager.
Stillingens organisering
Du vil blive ansat i Job og Ydelse, som hører under Social-, Sundhed- og Beskæftigelsesforvaltningen, som i dag er opdelt i traditionelle fagområder som myndighed, sygepleje, sundhed, hjemmepleje, job og ydelse, kostforplejning, socialområdet og plejehjem. Men vi er allerede nu i gang med at fremtidssikre forvaltningen med løsninger, der gør os langt mere bæredygtige og sikrer helhedsforløb for borgerne.
Samsø Kommune er landets tredjemindste kommune. Vi har store ambitioner om at være et dejligt sted at leve hele året – og igennem hele livet. Derfor er det afgørende, at social-, sundheds- og beskæftigelsesområdet er velkørende, så vi kan servicere borgerne hele livet.
Samsø Kommune skal løse præcis de samme opgaver som København, Kolding og Køge Kommuner, men vi er ikke så mange til at løse dem. Du vil derfor skulle arbejde i en hverdag med høj kompleksitet og en bred vifte af opgaver - og det skal du helst holde af.
Dine arbejdsopgaver:
- Lovpligtig opfølgning i sygedagpenge-, jobafklaring-, samt ressourceforløbssager.
- Afsende partshøringer og afgørelser bl.a. i forhold til vurdering af uarbejdsdygtighed.
- Afgive og følge op på tilbud til borgerne.
- Afklare borgerens arbejdsevne.
- Udarbejde den forberedende del af sager til rehabiliteringsteam bl.a. forud for indstilling til ressourceforløb, fleksjob og førtidspension.
- Genvurdere klager over egne afgørelser.
- Udarbejde holdbare planer med klare mål og delmål med afsæt i borgerens ressourcer.
- Opfølgningsindsats i forhold til fastholdelse og genplacering på arbejdsmarkedet.
- Samarbejde med læger, faglige organisationer, a-kasser, arbejdsgivere med flere.
Hos os får du mulighed for at:
- Få godt kendskab til og erfaring med en bred vifte af arbejdsopgaver i et jobcenter.
- Deltage i faglig sparring på sagsforløb.
- Stor indflydelse på egne arbejdsopgaver, da der ofte er kort vej fra tanke til handling.
- Få erfaring med tværfagligt samarbejde.
- Der er mulighed for flekstid og hjemmearbejde.
- Udvikle dine faglige og personlige kompetencer.
- Samarbejde tæt med de andre afdelinger, de lokale virksomheder og andre aktører.
Omgangstonen i teamet er uformel, og vi har det sjovt sammen – også selvom vi har rigtig travlt.
I jobcentret vægter vi den brede håndholdte sagsbehandling. Så det gode tværsektorielle samarbejde på tværs af kommunens afdelinger, er derfor vigtig for at kunne tilbyde borgerne den bedste sagsbehandling. I jobcentret arbejder vi blandt andet tværfagligt med kommunes Støtteteam, Sundhedsteamet, Sprogskolen, Voksen Handicap og Psykiatri og Familieafdeling m.fl.
Hvem er du?
Vi vil se efter, om du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og evt. har deltaget i efteruddannelse eller opkvalificeringskurser inden for lov om den aktive beskæftigelsesindsats. Men hold dig ikke tilbage, hvis din uddannelsesbaggrund er anderledes.
Dine kompetencer og egenskaber:
- Har erfaring med sagsbehandling fra et jobcenter.
- Stærk kommunikator i skrift og tale.
- Trives med administrativt arbejde, herunder sikre notatpligten.
- Er bevidst om, at en aktiv og virksomhedsrettet indsats er helt central for, at den sygemeldte borger kan vende tilbage til arbejdsmarkedet.
- Formår at sikre flow og fremdrift i borgerens forløb.
- Trives i myndighedsrollen.
- Kan arbejde systematisk, tværfagligt, koordineret og helhedsorienteret.
- Kan arbejde selvstændigt og samtidigt være en del af et team.
- Engageret med gode samarbejdsevner.
- Overblik, gennemslagskraft og beslutningsevne.
- Positiv og konstruktiv i dialogen med såvel borgere, samarbejdspartnere, virksomheder samt kolleger og ledelsen.
Vilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling til besættelse hurtigst muligt.
Der vil blive indhentet straffeattest.
Du vil blive aflønnet efter gældende overenskomst på området.
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos faglig koordinator Jessica Asp på telefon 2520 8803.
Der indkaldes løbende til samtaler og stilling besættes, når den rigtige kandidat er fundet. Så send gerne din ansøgning hurtigst muligt.
Lyder det som noget for dig – og bor du ikke på Samsø? Så kan du læse meget mere om livet på Samsø på www.tidtilsamsoe.dk eller følge med på både Instagram på @tidtilsamsoe og Facebook på @tidtilsamsoe. Du kan læse mere om Samsø Kommune på kommunens hjemmeside www.samsoe.dk
Øen er kendt for en helt unik natur, de smukke landskaber, lyset, havet og den helt specielle østemning. Samsø er højtprofileret som en grøn kommune med en meget skarp miljøprofil. Kommunen lever af landbrug og turister og har i betragtning af sit befolkningsgrundlag et bemærkelsesværdigt stærkt kultur- og foreningsliv.
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Samsø Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=78ef7c44)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Samsø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Samsø Kommune, Søtofte, 8305 Samsø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6058458