BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Drømmer du om at prøve ø-livet eller starte din arbejdsdag fra et flydende kontor med havudsigt? Vil du være med til at samarbejde tæt omkring udviklingen af arbejdsmarkedet på Samsø?
Vi søger en ambitiøs og engageret socialrådgiver/socialformidler til beskæftigelsesområdet pr. 1. april 2024 eller hurtigst muligt. Der er tale om en fuldtidsstilling, hvor du vil komme til at arbejde primært med jobafklaring og ressourceforløbssager.
Stillingens plads i organisationen:
Du bliver ansat i Job og Ydelse under Social-, Sundhed- og Beskæftigelsesforvaltningen, som omfatter traditionelle områder som myndighed, sygepleje, sundhed, hjemmepleje, job- og borgerservice, handicap og psykiatri, kostforplejning, botilbud og plejehjem. I forvaltningen arbejder vi kontinuerligt med at fremtidssikre vores organisation med bæredygtige løsninger, og vi arbejder i høj grad tværfagligt på tværs af områderne.
Samsø Kommune er landets tredjemindste kommune. Vi vil være et dejligt sted at leve hele året – og igennem hele livet. Derfor er det afgørende, at social-, sundheds- og beskæftigelsesområdet er velkørende, så vi kan servicere borgerne hele livet.
Samsø Kommune skal løse præcis de samme opgaver som København, Kolding og Køge Kommuner, men vi er ikke så mange til at løse dem. Du vil derfor skulle arbejde i en hverdag med høj kompleksitet og en bred vifte af opgaver - og det skal du helst holde af.
Dine arbejdsopgaver:
- Lovpligtig opfølgning i jobafklaring-, og ressourceforløbssager
- Afgive og følge op på tilbud til borgerne
- Afklare borgerens arbejdsevne
- Udarbejde den forberedende del af sager til rehabiliteringsteam forud for indstilling til ressourceforløb, fleksjob og førtidspension
- Opfølgningsindsats i forhold til fastholdelse og genplacering på arbejdsmarkedet
- Samarbejde med læger, faglige organisationer, a-kasser, arbejdsgivere med flere
Hos os får du mulighed for at:
- Få godt kendskab til og erfaring med en bred vifte af arbejdsopgaver i et jobcenter
- Deltage i faglig sparring på sagsforløb
- Have stor indflydelse på egne arbejdsopgaver, da der hos os er kort vej fra tanke til handling
- Få erfaring med tværfagligt samarbejde
- Udvikle dine faglige og personlige kompetencer
- Samarbejde tæt med de lokale virksomheder
- Der er mulighed for flekstid og hjemmearbejde
Omgangstonen i teamet er uformel, og vi har det sjovt sammen – også når vi har travlt.
I jobcentret vægter vi den brede håndholdte sagsbehandling, så det gode samarbejde på tværs af kommunens afdelinger er derfor vigtigt for at kunne tilbyde borgerne den bedste sagsbehandling. I jobcentret arbejder vi blandt andet tværfagligt med kommunes støtteteam, sundhedsteamet, sprogskolen, myndighed og familieafdeling m.fl.
Hvem er du?
Vi vil se efter, om du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og evt. har deltaget i efteruddannelse eller opkvalificeringskurser inden for lov om den aktive beskæftigelsesindsats. Men hold dig ikke tilbage, hvis din uddannelsesbaggrund er anderledes.
Dine kompetencer og egenskaber:
- Har erfaring med sagsbehandling fra et jobcenter
- Stærk kommunikator i skrift og tale
- Er bevidst om, at en aktiv og virksomhedsrettet indsats er helt central for, at den sygemeldte borger kan vende tilbage til arbejdsmarkedet
- Trives i myndighedsrollen
- Kan arbejde systematisk, tværfagligt, koordineret og helhedsorienteret
- Kan arbejde selvstændigt og samtidig være en del af et team
- Engageret med gode samarbejdsevner
- Overblik, gennemslagskraft og beslutningsevne
- Positiv og konstruktiv i dialogen med såvel borgere, samarbejdspartnere, virksomheder samt kolleger og ledelsen
- Du har det godt med administrativt arbejde og kan udarbejde notater og dokumentation i sagerne
- Du kan bevare overblikket og formår samtidig at sikre flow og fremdrift i borgerens forløb
- Du kan udarbejde holdbare planer med klare mål og delmål med afsæt i borgerens ressourcer
Vilkår
Stillingen er til besættelse med virkning fra den 1. april 2024 eller hurtigst muligt. Stillingen er en fuldtidsstilling, normeret til 37 timer om ugen fordelt på alle ugens hverdage.
Der vil blive indhentet straffeattest. Stillingen vil blive aflønnet efter gældende overenskomst på området.
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos faglig koordinator Mette Graabach på telefon 3010 5479 eller Job- og Borgerservicechef Lene Britt Jørgensen på telefon 2520 8807.
Ansøgningsfristen udløber fredag den 23. februar 2024 kl. 8.00. Ansættelsessamtaler forventes at finde sted tirsdag den 27.2.2024.
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Samsø Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
At flytte til Samsø
Lyder det som noget for dig – og bor du ikke på Samsø? Så kan du læse meget mere om livet på Samsø på www.tidtilsamsoe.dk eller følge med på både Instagram på @tidtilsamsoe og Facebook på @tidtilsamsoe.
Du kan læse mere om Samsø Kommune på kommunens hjemmeside https://www.samsoe.dk/
Øen kendes på en helt unik natur, de smukke landskaber, lyset, havet og den helt specielle østemning. Samsø er højtprofileret som en grøn kommune med en meget skarp miljøprofil. Kommunen lever af landbrug og turister og har et stærkt kultur- og foreningsliv. Samsø er meget mere end en ferie-ø, og der venter spændende og smukke oplever hele året.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=6ae97ff2)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Samsø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Samsø Kommune, Søtofte, 8305 Samsø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5985411