Økonomikonsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Da vores nuværende økonomikonsulent har fundet nyt job på fastlandet, søger vi snarest muligt en ny kollega.

Der tilbydes en unik mulighed for at arbejde som økonomikonsulent i en på mange måder spændende kommune, hvor der plads til personlig udvikling og hvor man er med til at gøre en forskel. Du bliver ansat i kommunens centrale økonomifunktion. Din primære arbejdsopgave er økonomistyring af Social-, Sundheds- og Beskæftigelsesforvaltning. Herudover er der andre opgaver, såsom rapportering af tværgående ledelsesinformation og betjening af det politisk niveau.

Der er tale om en spændende stilling, hvor du kommer i berøring med mange grene af organisationen, hvor du møder forskellige fagligheder og hvor du får en varierende dagligdag med masser af udfordringer.

Det er en stilling, som appellerer til både den erfarne konsulent og den forholdsvis nyuddannede.

 

Arbejdsopgaver

Som økonomikonsulent for Social-, Sundheds- og Beskæftigelsesforvaltning skal du koordinere og løse forskelligartede økonomiopgaver i tæt samspil med de ledere i den forvaltning, som du er controller for – dvs. i praksis socialchefen og områdets øvrige ledelse og medarbejdere. Der er tale om den største forvaltning i kommunen målt på antal medarbejder og budget. Store velfærdsområder såsom ældre, sygeplejen, genoptræning, såvel som socialområdet og hele det kommunale beskæftigelsesområde er forankret her. Din fornemste opgave er – kort fortalt – at der er styr på økonomien i "din forvaltning" og at der reageres, når en budgetafvigelse er på vej til at opstå.

Du er samtidig en vigtig del af konsulentteamet i økonomiafdelingen, hvor der udover dig er tre andre konsulenter, som hver er tovholder for en af de andre forvaltningsenheder i kommunen. I den forbindelse er der gode muligheder for sparring og dialog.

Som konsulent for Social-, Sundheds- og Beskæftigelsesforvaltning spænder opgaverne bredt og består fx af

  • Månedlig budgetopfølgning af alle otte afdelinger i forvaltningen
  • Udarbejdelse af budget- og regnskabsmateriale
  • Kvalitetssikring af dagsordensager til det politiske niveau
  • Løbende kontakt til lederne i alle økonomiske anliggender (såsom beslutning om indkøb, kontrakter, ansættelser, takstberegninger mv.)
  • Løbende tilpasning i økonomisystem og snitflader til fagsystemer
  • Ansvarlig for de statslige tilskudsordninger i forvaltningen
  • Analyser og projektregnskaber.

Der vil dog også være andre opgaver, som er sammenkædet med kommunens øvrige centrale budget- og regnskabsprocesser.

 

Kvalifikationer

Du har en relevant økonomisk uddannelse, såsom cand. oecon., cand. merc. eller lignende. Det er en fordel, at du har erfaring fra økonomistyring i en privat virksomhed eller i en kommune, dog ikke et krav. Derfor er du som nyuddannet også velkommen til at søge stillingen.

Vi ønsker en medarbejder som rummer kunsten at agere både ekstrovert og introvert afhængig af situationen. Det skal forstås på den måde, at du er i stand til og sætter en ære i at udarbejde analyser og budgetopfølgninger som klassiske indadvendte controlleraktiviteter. Samtidig er du også udadvendt og synlig i forvaltningen, hvor du er en sparringspartner til driften. Det forventes at du har en tæt dialog med ledelsen og nøglemedarbejdere, hvor du understøtter med opfølgning og råd, men samtidig også stiller skarp på, hvis tingene ikke fungerer som aftalt.

Du er meget dygtig til regneark, i øvrigt en habil IT-bruger og er vant til at overskue og bearbejde data fra forskellige systemer. Du besidder analytiske evner og er i stand til at skabe struktur. Du er kvalitetsbevidst og resultatorienteret i din måde at arbejde på. Du har en naturlig evne til at skabe tillidsskabende relationer og er samtidig en god kommunikator, der er i stand til at bygge broer på tværs af forskellige fagligheder.

Jobbet byder på en afvekslende hverdag. Der er konstant mange udfordringer og deadlines. Derfor er det vigtig at du også er robust og bevarer overblikket.    

 

Yderligere informationer

Vi tilbyder et spændende job på en ø som er i rivende udvikling, bl.a. som turistdestination, men samtidig også som energirigtigt og innovativt samfund, hvor der er unik adgang til naturoplevelser og gode levevilkår for børn og voksne.

Samsø Kommune er kendetegnet ved, at beslutningsvejene er korte, hurtige og meget overskuelige. Samsø Kommune er præget af et højt fagligt og servicemæssigt ambitionsniveau, et uhøjtideligt nærvær og en uformel kultur.

Du bliver ansat i Økonomi, Løn og IT, som er en stabsafdeling med i alt 15 medarbejdere. Her er der højt til loftet og vi værner om vores uformelle atmosfære, som er præget af positivitet, dynamik og humor. Afdelingen har bl.a. ansvaret for kommunens økonomistyring, lønudbetaling og personaleforhold samt IT-drift og løser i den forbindelse også økonomiopgaver for Social-, Sundheds- og Beskæftigelsesforvaltningen. Afdelingen er placeret på Rådhuset i Tranebjerg, som ligger centralt i forhold til indkøb, kultur- og idrætsaktiviteter samt børnehave og skole.

Din arbejdsplads er på Rådhuset i Tranebjerg på Samsø. Der er også mulighed for at aftale hjemmearbejde.

For yderligere oplysninger om stillingen kan Økonomichef Alexander Janz kontaktes på tlf. 30105509.

Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Ansøgning indsendes via Samsø Kommunes hjemmeside. Der indkaldes løbende til samtaler og stilling besættes, når den rigtige kandidat er fundet. Så send gerne din ansøgning hurtigst muligt.

Lyder det som noget for dig – og bor du ikke på Samsø? Så kan du læse meget mere om livet på Samsø på www.tidtilsamsoe.dk eller følge med på både Instagram på @tidtilsamsoe og Facebook på @tidtilsamsoe. Du kan læse mere om Samsø Kommune på kommunens hjemmeside www.samsoe.dk

Øen er kendt for en helt unik natur, de smukke landskaber, lyset, havet og den helt specielle østemning. Samsø er højtprofileret som en grøn kommune med en meget skarp miljøprofil. Kommunen lever af landbrug og turister og har i betragtning af sit befolkningsgrundlag et bemærkelsesværdigt stærkt kultur- og foreningsliv.

 

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Samsø Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=6b5c706e)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Samsø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Samsø Kommune, Søtofte, 8305 Samsø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5959718

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet