Socialrådgiver/formidler til fuldtidsstilling i sygedag-pengeindsatsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du kunne bidrage til en meget positiv udvikling af arbejdsmarkedet på Samsø, og har du lyst til at få et job med mulighed for indflydelse på resultaterne af indsatsen i et lærerigt arbejdsmiljø, så skal du søge denne ledige stilling?

Stillingens organisering.

Jobcentret er forankret i afdelingen Job- og Borgerservice sammen med Borgerservice, Ydelseskontor, UU Vejledning, samt Sprogskolen og har kontor på Rådhuset, Søtofte 10, Tranbjerg.

Job- og Borgerservice hører under Social-, Sundhed og Beskæftigelsesforvaltningen sammen med Støtteteamet, Sundhedscenter, Bo og Aktivitetscenter, Plejecenteret Kildemosen, Hjemmeplejen, Myndigheden, Sygepleje og Samsø Køkken.

Dine arbejdsopgaver:

  • Lovpligtig opfølgning i sygedagpenge- og jobafklaringssager
  • Afsende partshøringer og afgørelser i forhold til vurdering af uarbejdsdygtighed
  • Afgive og følge op på tilbud til borgerne.
  • Afklare borgerens arbejdsevne
  • Udarbejde den forberedende del af sager til rehabiliteringsteam forud for indstilling til ressourceforløb, fleksjob og førtidspension
  • Genvurdere klager over egne afgørelser.
  • Har det godt med administrativt arbejde og at kunne udarbejde notater og dokumentation i sagerne.
  • Kan bevare overblikket og samtidig formår at sikre flow og fremdrift i borgerens forløb.
  • Udarbejde holdbare planer med klare mål og delmål med afsæt i borgerens ressourcer.
  • Opfølgningsindsats i forhold til fastholdelse og genplacering på arbejdsmarkedet.
  • Samarbejde med læger, faglige organisationer, a-kasser, arbejdsgivere med flere.

 

Hos os får du mulighed for at:

  • Få godt kendskab til og erfaring med en bred vifte af arbejdsopgaver i et jobcenter.
  • Deltage i faglig sparring på sagsforløb.
  • Stor indflydelse på egne arbejdsopgaver, da der ofte er kort vej fra tanke til handling.
  • Få erfaring med tværfagligt samarbejde.
  • Der er mulighed for flekstid og hjemmearbejde
  • Udvikle dine faglige og personlige kompetencer.
  • Samarbejde tæt med de lokale virksomheder.

 

Omgangstonen i teamet er uformel, og vi har det sjovt sammen – også selvom vi har rigtig travlt.

I jobcentret vægter vi den brede håndholdte sagsbehandling, så det gode tværsektorielle samarbejde på tværs af kommunens afdelinger er derfor vigtigt, for at kunne tilbyde borgerne den bedste sagsbehandling. I jobcentret arbejder vi blandt andet tværfagligt med kommunes støtteteam, sundhedsteamet, sprogskolen, voksen handicap og psykiatri og familieafdeling m.fl.

Hvem er du?

Vi vil se efter, om du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og evt. har deltaget i efteruddannelse eller opkvalificeringskurser inden for lov om den aktive beskæftigelsesindsats. Men hold dig ikke tilbage, hvis din uddannelsesbaggrund er anderledes.

Dine kompetencer og egenskaber:

  • Har erfaring med sagsbehandling fra et jobcenter, og allerbedst fra sygedagpengeområdet.
  • Stærk kommunikator i skrift og tale
  • Er bevidst om, at en aktiv og virksomhedsrettet indsats er helt central for, at den sygemeldte borger kan vende tilbage til arbejdsmarkedet
  • Trives i myndighedsrollen
  • Kan arbejde systematisk, tværfagligt, koordineret og helhedsorienteret
  • Kan arbejde selvstændigt og samtidigt være en del af et team.
  • Engageret med gode samarbejdsevner
  • Overblik, gennemslagskraft og beslutningsevne
  • Positiv og konstruktiv i dialogen med såvel borgere, samarbejdspartnere, virksomheder samt kolleger og ledelsen.

Vilkår

Stillingen er til besættelse med virkning fra 01. august 2023 eller hurtigst muligt derefter. Stillingen er et vikariat foreløbig frem til 29. februar 2024, med mulighed for forlængelse. Stillingen er en fuldtidsstilling, normeret til 37 timer om ugen fordelt på alle ugens hverdage, men der er også mulighed for færre timer om ugen.

Stillingen vil blive aflønnet efter gældende overenskomst på området.

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos socialrådgiver Mette Graabach på telefon 30105479 eller Job- og Borgerservicechef Lene Britt Jørgensen på telefon 25208807.

Ansøgningsfristen udløber fredag d. 28. juli 2023. Ansættelsessamtaler forventes afholdt løbende, men senest torsdag d. 03. august 2023.

 

Lyder det som noget for dig – og bor du ikke på Samsø? Så kan du læse meget mere om livet på Samsø på www.tidtilsamsoe.dk eller følge med på både Instagram på @tidtilsamsoe og Facebook på @tidtilsamsoe. Du kan læse mere om Samsø Kommune på kommunens hjemmeside www.samsoe.dk

Øen er kendt for en helt unik natur, de smukke landskaber, lyset, havet og den helt specielle østemning. Samsø er højtprofileret som en grøn kommune med en meget skarp miljøprofil. Kommunen lever af landbrug og turister og har i betragtning af sit befolkningsgrundlag et bemærkelsesværdigt stærkt kultur- og foreningsliv.

 

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Samsø Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=12b8eb75)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Samsø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Samsø Kommune, Søtofte, 8305 Samsø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=12b8eb75&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5856746

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet